Thursday 21 June 2012

kalau AKU tak ikut TABLIGH~

kalau lah aku tak ikut tabligh...ape agak nyer aku akan jadi????


(mgkin jadi ni???)

(mgkin yg ni kot???)


(mgkin jadi bisnesman)


(geng fly asrama)


(kawan2 sezaman aku ramai jd chenggini...bodohnyer rase kalau jd cmni)



(geng shuffle skola aku)



(atau jd mat dadah sb kampung aku (kg tanjung putus  genting) adalah kampung ke-2 dlm Mersing pot jual n isap DADAH)..kwn2 aku skrg ramai da jd pusher,dulu kecik2 main bola sme2...

ataupunnnn....

aku jadi punk anarchy.....


anarchy atau pun pgikutnyer anarchysm adalah satu mazhab aliran dalam PUNK...aliran ini datang dari dari 
UK ulu kelang united kingdom....aku pernah masuk link ni kerana zaman aku ledakan puak2 ni n skin Nazi begitu kuat....aku ade bible punk(kitab punk) sendiri....aku bangga sgt aku jd budak punk sb ada back up..tp sekarang jd tabligh,back up aku ALLAH...lg power dr yg power..heehee...
dulu bgga byk geng,,,sekarang ikut  tabligh geng ade satu dunia...hehee

gaya hidup punk yg menyesatkan..akhirnya aku dpt keluar dari kelompok syaitan ni..

dan akhirnya kini.....ini yg aku telah jadi...


(masa kat mahad tahfiz perlis)


(mase skolah mngah dulu)


(bersama kawan2 yg ahlulloh...heeehee)


(mase mengajar di madrasah tahfiz Kampung Pandan)

ALHAMDULILLAH....
berkat buat usaha dakwah dan tabligh..ALLAH ubah hidup aku jadi pecinta Agama n penghuni tetap masjid-masjid di seluruh dunia..
semoga kita semua kekal dalam hidayat ALLAH..amin..





sekian buat kali ini,
Dr pakar sakit Iman,
khanndaie@blogspot.com



10 comments:

  1. SALAM.

    Allahuakbar...perjalanan kita lebih kurang. ana pernah masuk skinhead, lumba motor dll...tp geng shuffle dan korea xde la sebab time ana blom benda tu blom sampai. huhu.

    tp alhamdulillah sejak ikut usaha tabligh cara nabi saw. dah xde nak sibuk2 kat benda2 camtu lagi. tapi mungkin sebab ustaz korban lebih tu yg ALLAH muliakn ustaz lebih tu...huuhu.

    geng byk ke sikit ke apa pon x leh wat! yg leh wat hanya ALLAAAAHHHH!!!!

    ReplyDelete
  2. benar....dgn usaha Nabi ALLAH islah semua skali dr kutu hgga raja...berkat dakwah,iwan dangdut pun berubah jadi iwan janggut..hidayat..ramai kwn2 ana mcm tu..ana pun xsgka dpt blaja hafiz..mmg pelik sgt kalau org kata tabligh jahil xde ilmu...asbab usaha ni,ana ade di sini...mgkin ade 2,3 kerat yg xduduk kuliah ustaz yg pok pek pokpek kutuk org sana sini dah di tuduh anti ilmu...kikihkih..ntah pape je dyorang tu...sugi karang mulut tu baru tahu,,,,

    ReplyDelete
  3. ahahaa....saiz gigi kuda ea bang???hahaha

    ReplyDelete
  4. masa aku belum ikut tabligh, aku pernah buat macam dalam gambar mamat yang tunggang 125z tu. motor sebijik macam aku, cara wiley pun sama.

    tapi sekarang, selepas aku ikut tabligh, aku lebih minat berada di masjid, sampai kerja pun di masjid.

    Alhamdulillah

    ReplyDelete
  5. alhamdulillah.. go tabligh...

    ReplyDelete
  6. Ya Allah...Subhannallah...

    ReplyDelete
  7. Teruskan dakwah sampai akhir hayat. Insya Alloh.. Alloh akan hantarkan anak2 kami keluar dijalan Alloh.

    ReplyDelete