Wednesday 20 June 2012

aKu DaN jEmAaH tAbiLgH




Jemaah tak balik-balik Tabligh terbalik yg sering di gelar kebanyakkan orang adalah satu harakah yg di gelar sebagai HARAKATUL IMAN....gerakan ini adalah kesinambungan Usaha Dakwah Baginda S.A.W......usaha ini bukan jemaah atau persatuan..tetapi pergerakannya macam persatuan dan jemaah...
usaha ni di hidupkan semula selepas runtuhnya empayar Khilafah Turki 
Uthmaniyyah atas kejahatan kesyaitanan memang siot betol  mustafa kamal ataturk pada tahun 1924.. 
Usaha ini di hidupkan semula oleh salah seorang keturunan SAIDINA ABU BAKAR R.A yg tggl di kandhelah,India iaitu
Hazrat Syeikh Maulana Ilyas kandahlawi  rah...
AKU di beri hidayat untuk buat usaha ini mase aku usia kanak2...Alhamdulillah syukur..berkat aku buat usaha Dakwah ini,Allah telah ubah seluruh hidup aku termasuk family aku pun Allah Islah sehingga Aku dapat blaja hafiz dan kini dapat blaja Alim fiqh selepas tamat alim uloom Quran n alim Qiraat sab'ah....semua ni berkat kemuliaan usaha dakwah ini,ALLAH telah buka jalan untuk aku..
aku memang sering ke surau kampung ku sejak kecil lagi..ade satu hari mase aku umor 10 taun
ade jemaah Tabligh...datang ke surau aku...nenek aku da pesan,kalau nampak geng pakai jubah jalan ramai2,lari taw,,,jgn dekat...dyorang tu kerjanya tangkap budak cincang buat kicap...
aku mmg ingat betol pesanan tu..mmg takot tgk geng2 ni..
jap g sekarang aku sebahgian dari geng buat kacip  kicap...
aku g surau tgk orang pot ramai2 kat surau..ingatkan ade fuction ke even ape ke...jap g tgk geng kicap rupenyer..baru je nak lari,jap g tgk ade kawan ayah aku....aiiii???xkan dy pun jadi geng bas sekolah  kicap kot......
aku pun pg kat dy....salam dy dgn terpinga-pinga mcm monyet kat atas ni..
dy ajak aku naik atas surau..tgk geng kicap tgah mesyurat lah..mampos matilah aku,,mesti dyorang mesyurat nak kerjakan aku...tiba2 aku dgr sorang ahli geng bas sekolah  kicap ni ckp berapi-rapi tentang kebesaran ALLAH pastu dy ade cakap "KITA KENE KELUAR JALAN ALLAH"
budak kecik mcm aku mane lah nak paham...selambe je aku bgn sambil buat mcm muka monyet kat atas ni pastu aku angkat tangan....nak tanya...

pakcik????tadi pakcik cakap,"KITA KENE KELUAR JALAN ALLAH" tu ape????MURTAD ea???yelah keluar dari JALAN ALLAH...aku ingat mcm tu....jap g pakcik tu kata..xlah..keluar jalan ALLAH tu mcm kita buat sekarang..tidur kat masjid pastu panggil orang datang masjid...
owhhh..mcm tu rupenyer..ingatkan geng cikap  kicap tadi...aku pun lantas keluar dari surau n dgn pastas mgambil basikal mgayuhnya dgn pantas menuju ke rumah..
aku jumpa ayah..aku ckp,ade pakcik ajak tidur surau..boleh ea..ayah aku pun angguk..
aku pun amek alas tidur n join golongan manusia yg MULIA yg dahulunyer aku sangka geng kicap..
BERMULALAH ZAMAN AKU terjun DaLam LauTAN dAkwah yg 
tiada tepian ini.....

(mcm ni kot rupe geng kicap yg betol)heeehee


(ini pulak glgn manusia yg selama ini aku sgka mereka geng bas sekolah kicap)

2 comments:

  1. Alhamdulillah .. banyak cerita yg dapat hidayah melalui jalan ni .. ana bukan dari jemaah yg tegar .. ayah pn ,, "karkun sejuk" je ... mak x buat la .. tp bila minta pd ayah utk keluar,berbagai alasan diberi,,.. jd x knal la spa yg masturat .. kalau tuan ada kenal masturat mna 2, ana tringin utk knal ..moga 2 dapat kekuatan utk kuatkan kluarga ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm...mashALLAH...berkat risau puan,ALLAH temukan puan dengan rakan seusaha dakwah....puan boleh add fb saya,khann da'ie.....kmudian puan mesej kt inbox sy bgtahu puan insan yg minta sugestkan kenalan masturat sb takut nt kalau puan add pun,sy xknal puan..mcm mne nk suggestkan...sy akan sugest kan puan nama2 masturat yg istiqomah dan berjazbah tggi dalam usaha ni...dalam list blog follow kt tepi blog ni,puan ada nampak x,blog alam yana lan,ahlia dan aiming the heaven....3 blog ni blog masturat yg istiqomah mgkin mereka sebaya dgn puan n puan boleh rujuk mereka tentang usaha dakwah semasa..mudahan menaikkan jazbah puan dan suami n anak2 insy amin....

      Delete