Sunday 12 August 2012

CINTAKU untuk wanita NIQAB...............

SEMENJAK AKU MEMILIH JALAN UNTUK MENJADI INSAN YG berjuang dan SEDIA UNTUK MEMIKUL TANGJUNGJAWAB AGAMA MEWARISI MAHKOTA KERJA KENABIAN iaitu MENEMPUH RANJAU MUJADAH MEMBINA KHULASAH ATAS JALAN DAKWAH, MAKA SELURUH KEHIDUPAN KU MULA BERUBAH..PERCAKAPAN SUDAH MULA BERUBAH,MINAT SUDAH MULA BERUBAH DAN BANYAK PERUBAHAN DEMI PERUBAHAN BERLAKU DALAM KEHIDUPANKU TERMASUK PERASAAN KU TERHADAP WANITA BERUBAH MENYINTAI DAN MENYANJUNGI WANITA BERNIQAB_BERPURDAH_BERJILBAB_BERBURQA'.....
ALLAH MENJADIKAN KU DI DUNIA INI MENYINTAI WANITA NIQAB


WANITA SPECIS INI MENARIK PERHATIAN KU,MENYEJUKKAN PANDANGAN MATA KU DAN MENYENTUH DENYUTAN SANUBARI KU WALAUPUN DIA SUDAH BERGELAR ISTERI ORANG....KERANA AURA MEREKA SANGAT BERBEZA,mungkin mereka tempat jatuhnya pandangan rahmat ALLAH.....emmmm...walaupun ada pihak yg tak setuju dengan pemakaian niqab ini tu terpulang pada pendapat masing-masing...aku paling menyampah sarap tengok orang yang tak de kekuatan nak buat satu-satu amal kemudian mengkritik insan lain yg ada kekuatan melakukannya........




semenjak dulu lagi,aku bercita-cita melihat ibu ku berniqab...namun apakan daya,mungkin di sebabkan amal ku yg kurang,ALLAH masih belum buka pintu hatinya untuk berniqab....ingat lagi dulu,aku sanggup menempah purdah jaitan tangan untuk ibu ku hanya kerana ingin melihat ibu ku berpurdah..pastu aku bagi kat adik aku suruh adik aku pujuk ibu pakai purdah sebab dia kecik lagi masa tu jadi mungkin ibu aku dengar cakap dia...hehehe...rupanya x....ibu aku amek purdah tu simpan dalam almari dia...dia kata nanti dapat hidayat dia pakai lah insyALLAH...buat pengetahuan semua,ibu aku ni seorang ustazah...ayah aku lak orang kuat pas....jadi nak tashkel ibu aku pakai purdah memanglah susah....hehehee...


milik siapakah gadis ini????hanya lelaki sehebat 
ali R.A dapat memiliki gadis sehebat fatima r.anha...



MAKA aku dan adik ku bernekad untuk memiliki seorang ahliah (orang rumah) ataupun zaujah (isteri) yang memakai  niqab..mudah-mudahan dia menjadi sumber jazbah(semangat) kepada ibu ku untuk berniqab....bagiku aku wanita berniqab atau berpurdah ni mahal....sebab muka dia tak luak bagi orang lelaki lain tengok suka-suka....tapi BUKANLAH bermakna wanita yg tak memakai niqab tu MURAHAN....tapi cuma wanita yg tak berniqab ni kurang mahal lah sebab dah hari-hari wajah nya di lihat lelaki-lelaki kat luar tu....ada sekali orang tanya, tapi tanya macam nak marah,
"ustaz!!!kenapa nak isteri ustaz nanti pakai purdah...bukan luak pun...."
kawan-kawan di mesir...hanya untuk lelaki soleh...

soalan yg menaikkan perasaan n emosi marah aku sebab soalan ni di tanya oleh seorang ustazah tua yg tak berapa cerdik....aku pun jawab:
"waktu saya kahwen nanti,masa saya bayar mas kahwen,ada tak siapa-siapa ajak saya share bayar mas kahwen tu sama-sama?masa akad nikah,ada tak cakap,isteri awak ni ada share gn orang lain?rasa saya tak de...rasa saya,saya sorang je yg akan bayar mas kahwen...saya sorang je yg akan tebalkan muka bila nak jumpa ayah perempuan tu masa merisik,keluar duit minyak kereta nak g rumah merisik pun saya...jadi kenapa saya perlu share muka dan kecantikkan isteri saya pada lelaki lain...sebab saya sorang je yg keluar modal,lgpun isteri saya mahal,bukan murah,tak kan nak biar kan milik saya di tatapi lelaki lain dengan selamba je..saya bukan dayus"..
ulama cakap,kalau orang tak cerdik bertanya,jangan jawab dengan dalil QURAN HADIS tapi jawab dengan mantiq..


siapa dia wanita solehah?


hukum berpurdah






semua insan perlu menemui ALLAH di akhirat melainkan wanita yg memberati purdah di dunia dahulu,ALLAH sendiri akan menemuinya...

WANITA berpurdah di tambah kecantikkan nya dengan nur 13 kali ganda dari kecantikkan biasa...

di syurga akan ditambah 70 kali ganda kecantikkannya dari wajah asli..


  • Manfaat di dunia dengan memakai purdah sepenuhnya. Di syurga Allah SWT beri 70 kali 

  • ganda kecantikan La'ibah (ketua bidadari). inilah manfaat rohani dan akhirat jika wanita dapat 

  • amalkan purdah. Ini merupakan satu rahmat dan nikmat dari Allah SWT.

  • Hazrat Fatimah r.ha berkata kepada Rasulullah SAW, "wahai Rasulullah SAW, jika seseorang 


  • itu dapat menjaga auratnya adalah lebih manis daripada madu tetapi untuk mengamalkannya 

  • adalah lebih halus daripada seurat rambut kerana untuk menjaga seurat rambut adalah payah.

  • Hazrat Fatimah r.ha dapat menjaga auratnya dengan sepenuhnya hingga di akhirat kelak 

  • apabila ia hendak melintasi titian Sirat, Allah SWT memerintahkan semua orang supaya 

  • tunduk dan palingkan pandangan mereka dari melihat Hazrat Fatimah r.ha. Beliau sungguh 

  • memandang berat pada aurat hingga beliau meninggalkan wasiat, jika beliau meninggal dunia 

  • maka kebumikanlah di waktu malam supaya tiada siapa dapat melihat sama ada beliau kurus 

  • atau gemuk, tinggi atau rendah.





KESALAHAN PERTAMA : Aurat itu adalah memakai tudung sahaja.
KESALAHAN KEDUA : Bertudung tetapi ber‘T-Shirt’ berlengan pendek.
KESALAHAN KETIGA : Bertudung tetapi baju kebarungnya terbelah kainnya.
KESALAHAN KEEMPAT : Bertudung tetapi bajunya sendat, sempit dan nipis lalu memaparkan bentuk kawasan-kawasan mudah ‘menggoda’.
KESALAHAN KELIMA : Bertudung tetapi amat longgar dan menayangkan jambul dan hujung rambutnya.
KESALAHAN KEENAM : Bertudung tetapi hanya memakainya di pejabat sahaja. Tidak di sekitar rumah, pasaraya dan sebagainya.
KESALAHAN KETUJUH : Bertudung tetapi tudungnya dilempar ke belakang leher, maka terdedahlah dadanya dari ditutupi kain tudung.
KESALAHAN KELAPAN : Bertudung tetapi dengan tudung yang amat nipis sehingga boleh diihat sanggul, leher, tengkuk dan dadanya.




PERJALANAN HIDUP JAUH LAGI KU AKAN TEMPUH..RANJAU BERDURI YG AKAN DATANG MASIH TAK DAPAT KU JANGKA...PILIH ISTERI BUKAN MACAM NAK PILIH BAJU KAT PASAR MALAM....KENE PILIH BETUL-BETUL...GAGAL BUAT PILIHAN,PADAH MENANTI DI MAHSYAR...ISTERI SOLEHAH TEMAN PERJALANAN BERLIKU INI...SEMOGA ENTRY KALI INI,MENAIKKAN SEMANGAT PEMUDA UNTUK MEMBURU WANITA SOLEHAH DAN MEMBAKAR SEMANGAT WANITA UNTUK MEMAKAI NIQAB.....wanita ni kita kene hargai kerana MECINTAI WANITA NI MENURUT SYARIAT,KALAU TAK CINTA TU TAK NORMAL LAH...heheeee...wanita pulak di dunia ni banyak ujian,kita lah sepatutnya sebagai lelaki menjadi pelindung dan pembimbing mereka...








SALAM RAMADHAN,
SEKIAN BUAT KALI INI,
DR PAKAR SAKIT IMAN,
khanndaie@blogspot.com

6 comments:

  1. ameen..mudah2an ye..
    abe chik.. :)

    ReplyDelete
  2. berdoalah...mudah2han jodohmu sampai sepertimana keinginanmu ustaz

    ReplyDelete
  3. tertarik dengan cerita ustaz. seorang anak mahukan ibunya memakai niqab. itulah yang terjadi kpd saya hari ini. bila anak saya minta saya pakai niqab.saya belum pakai lagi. tak tahu macam mana nak mula.

    ReplyDelete
  4. Masha Allah! semoga saya pun diberi kekuatan untuk memakai niqab

    ReplyDelete