Monday 4 March 2013

SAMpai MADINAH...


TERINGAT MASA mula-mula sampai BUMI MADINAH dulu...bumi yg tersimpannya Jasad Insan yg sangat Agung....hanya insan terpilih sahaja yg dapat menjejakkan kaki di bumi ini..
IMAM MALIK rah. akan tanggalkan sepatu nya bila masuk saja bumi Madina kerana tidak layak untuk aku memakai sepatu di bumi yg tersimpannya jasad Baginda S.A.W...........


BUMI MADINAH AL-MUNAWWARAH



SERONOK SANGAT MENERIMA TAWARAN MADINAH....tak pernah ku sangkamaku di terima belajar di Bumi Baginda.....walaupun orang kata,nanti jadi wahabi lah...aku pedulikan semua tu..yg penting,aku dapat hampir dengan Baginda yg sgt ku cintai..setiap yg langkah yg ku langkah di bumi ini,kebarangkalian besar Baginda dan 124000 ashabi nya pernah pijak...udara yg ku hirup di bumi ini,udara yg sama Baginda pernah hidup...bumi ini tersimpan seribu satu kenangan yg sgt indah dan mendalam...kami hidup di setiap saat bersama athar di depan mata....

Satu dunia insan yg Beriman pasti di lubuk sanubari mereka tersimpan keinginan untuk datang ke bumi ini...menziarahi Baginda...ada telah simpan duit bertahun2...namun kami datang dengan percuma..ini adalah satu anugerah kurnia dari Ilahi yg wajib aku syukuri...


senarai nama pelajar yg visanya telah siap


nak masuk university Islam Madina ni bukan mudah seperti yg di sangka..dah di terima masuk pun nak uruskan visa payah sgt..setelah tiket dan visa kami di tunda hampir sebulan lebih kami tunggu,akhirnya kami dapat tarikh sebenar kami berlepas ke Bumi Madinah..sorang pun saya tak kenal dari senarai2 pelajar yg di terima masuk...sebanhgian besar pelajar2 ni dari Mahad Tahfiz Pulai Chondong condong belah mana  ,Kolej Hafiz Klang dan Darul Quran....aku????biasa2 je..tak hebat macam deme deme ni...


ISLAMIC INTERNATIONAL UNIVERSITY OF MEDINA AS-SHAREF



Masa dalam airport KLIA  lah kami kenal mengenal....masa tu baru aku kenal FIRDAUS NAIM...dia lah yg sangat bekerja keras membantu kami dalam buat urusan visa untuk ke Madina dan DANIAL MADANI pula pelajar senior yg membantu kami dari jauh...jasa kalian tak ku lupakan..semoga ALLAH mudahkan urusan kalian kerana banyak membantu kami....dalam flight aku kenal-kenal dengan semua pelajar yg sama2 mendapat tawaran....wajah-wajah mereka penuh NUR dan tampak perasaan yg sgt gembira juga berdebar-debar menanti flight mendarat di bumi Baginda....

dalam flight semua senyap je...dahlah flight kosong..hehee


ALHAMDULILLAH....kami tiba di airpot Madina di sambut dengan senior dan ada bas yg datang ambil kami..sampai2 je airport dah kena beratur ambil gambar untuk buat iqomah(ic saudi sementara).......
pastu..beg aku pulak kene tahan..katanya ada barang larangan...hahahaha...MESIN pengesan bagasi tu berbunyi..aku pun saspen gak..sebab tempat orang..lahjah ammiah diorang pulak berbeza...

RUPA-RUPANYA......



 cehhh..minyak atar MYDIN je pun...hahahhaa...ingatkan apa tadi...



baru tiba Bumi Madinah..perasaan ALLAH je yg tahu...



tunggu bas amek.....


Heeeheeee.......KEMUDIAN...TIBALAH KAMI DI ISLAMIC UNIVERSITY OF MEDINA UNTUK PENDAFTARAN PELAJAR BARU...SELAMAT TINGGAL TANAH AIR KU...AKU PERGI BERJUANG DI PERANTAUAN DAN SATU MASA AKU AKAN KEMBALI INSYALLAH...




SEKIAN BUAT KALI INI,
DR PAKAR SAKIT IMAN,
KHANNDAIE@BLOGSPOT.COM

3 comments:

  1. selamat belajar. semoga Allah mudahkan segala urusan enta. InsyaAllah.

    ReplyDelete
  2. mudahan terus istiqamah jazbah menuntut ilmu. mohon laporan usaha agama di jamiah madinah dan usaha di bumi tercinta secara umum jazakallah khair

    ReplyDelete
  3. amin...karguzari usaha Agama akan menyusul selepas ini insyALLAH dan kebanyakkan karguzari sy nukilkan dalam group rakan seperjuangan fb

    ReplyDelete